Närmar sig med stormsteg!

Nu ser jag att Sofia har ett försprång och lagt in ett inlägg mer så vad gör man inte för att vara lika duktig som henne och lägger in ett nytt inlägg själv med och visa att även jag lever!

Som Sofia tidigare nämnde var Hallands nyheter och gjorde ett repotage om vår utlandspraktik idag. Fick vara med på (förhoppningsvis) fina bilder ute i snön, dock kände jag att mina ögon strejkade mot solskenet om man nu vågar klaga när solen väl är framme? De ställde lite frågor om hur praktiken kommer gå till och om skolan i allmänhet, även fast de mest kom fnissljud från våra munnar. Kommer säkert kalla oss fnittertjejerna i repotaget!? Spa3 i ett nötskal! Måste bara rätta Sofia där med, repotaget kommer troligtvis med i början på nästa veckan och inte på fredag! Så håll utkik när ni bläddrar ;)

Något annat som har hänt nu de senaste veckorna i förberedande syfte är att vi varit på Kurorten och praktiserat halvdagar i Hotell och bad receptionen och även fått gå med städerskan i hotellrummen så de känns som vi alla har fått en lite mer helhetssyn hur ett spa/hotell fungerar här hemma i alla fall. Så det kommer bli intressant att se hur det fungerar i Kroatien. Vad vi har fått höra skiljer sig både sättet att ta emot folk och behandlingarna ganska mycket från här hemma, men det återstår att se!! Det kommer bli väldigt kul att äntligen få uppleva det som man bara sett på bilder i verkligheten!

Nu är det bara 16 dagar kvar, nervositeten har inte kommit än men ju mer man tänker på det sprider de sig en spännande känsla i hela kroppen! Ny kultur, nytt språk, nya människor, nytt sätt att arbeta på - det kommer bli mycket att ta in och hur läraorikt som helst! Dessutom är det den längsta resan jag gjort, bara varit hemifrån i en vecka som längst förrut, så de kommer säkerligen bli en hel del saknad med i bilden, speciellt när man vet att pojkvännen befinner sig nästan 200 mil ifrån en, så det är inte sådär att bara slänga sig på cykeln, men det kommer vara lärorikt och som tur är har jag ju två riktiga kanonpinglor med mig som kommer roa mig under dessa 3 veckorna och även våran lärare Anna under första veckan.

Största frågan just nu är hur man packar för 3 veckor framför sig? Jag är ju den typen som vill ha med hela garderoben med, ifall ifall liksom... Kommer väl sluta med att jag själv inte får plats för mitt bagage är så stort?
Dax för lite planering känns det som!

//Linette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0