Då var de dax för uppdatering igen!

Sitter här i Marina och joakims kontor och utanför ta den något äldre generationen en sväng om i en ”fartfylld” vals... Haha, vi har lovat oss själva att göra dem sällskap någon kväll! Kommer säkert bli en video-blogg av de så håll er uppdaterade!

Praktiken har inte ändrat sig så mycket från de första dagarna för mig. Det blir väldigt mycket sitta och prata så jag kan nog hela deras koncept nu och deras utbildningar, behandlingar mm. Om jag nu har fattat allt rätt. Vi byter mellan engelska, kroatiska och svenska så de är inte alltid så lätt att hänga med i svängarna.

Jag har fått kollat på två behandlingar en aeromamassage som jag själv fick idag. Det var minst sagt en annorlunda upplevelse, för de första ligger kunden i stort sett naken under behandlingen och man döljer inget direkt. Aeromamassagen är ju inte så djupgående massage och de märktes verkligen när jag själv fick ligga på brittsen, men shit vilket flow de har när de masserar! Jag är imponerad, känns mer som en vind som flyger över kroppen utan några stopp. Jättehärligt... somnade nog i snitt 10 gånger på en och samma behandling! Tack Marija :)


Marija ger mig aeromamassage

Sen har jag även fått kolla på 2 ”honungsbehandlingar! De är lite speciella, man smetar in patienten med ett flertal olika oljor innan man lägger på en het honung som man värmt upp med ånga som sprider sig i hela rummet. Så det är verkligen svettigt att jobba, jag som blir överhettad av att göra en vanlig massage och här jobbar de i ett rum fullt av ånga! Jag får säga de åter igen – jag är impad!! En annan häftig sak med denna behandlingen är att de gjorde ett grepp där de ”pluppade” upp celluiterna!! Svårt att beskriva, måste nästan ses i verkligheten för att förstå.

Så var de ju dendär ständiga tjatet om ergonomin! Min upplevelse efter att ha kollat på behandlingarna var att de inte alls tänkte på sin egna kropp på de sättet som vi gör. Så jag använde såklart mina pratstunder till att fråga lite hur de tänker om ergonomi, men jovisst tänker dem på de! Men de sa även att de kan vara svårt ibland och att man måste anpassa sig efter patienten. Vi har även lite svårt att förstå oss på dessa skyyyhöga bänkar! När jag själv masserade på bänkarna flög mina axlar ovanför öronen upp för att kunna nå, men de förstod inte dem alls vad jag menade. Dom sa något i stil med ”men vi är långa” precis som att jag skulle vara kort då? Kanske klarar de av att arbeta så och hittar ställningar de trivs i, men enligt vår lära kan jag se brister.

En vecka på wellness avdelningen att checka av nu då! Mycket nytt att ta in, väldigt intressant! Dessutom har min kroatiska växt och jag börjar förstå de mesta som sägs mellan kroaterna. Hör ”la svedski” (svenskan) och ”Linette” hela tiden, men snart får dom passa sig för skitnacket för jag förstår mer och mer för var dag som går ;) haha

Såhär ser wellness ut utifrån i den strålande solen :)

 Puss & Godnatt, för mer info om vår hälsa läs nästkommande inlägg ”VAD HÄNDE MED SJÄLVDICIPLINEN?”

 // Linette :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0