En minst sagt PIRRANDE nyhet!!

Veckan på polikliniken har bara rusat iväg. Fredag idag och min sista dag där. Även idag var det massor av ”cok cok”-behandlingar. Under min där har de haft rekordmånga ”cok cok”! Det var till och med fler ”cok cok”-behandlingar denna veckan än vad de hade hela förra året! Så de känns som jag verkligen kan den behandlingen i minsta detalj nu. Så är det någon som har problem med bihålorna där hemma så vet ni vem ni ska ringa ;) haha!

Som lite omväxling fick jag kika in hos tandläkaren igår som gjorde en tandblekning på en tjej. Jag fick assistera med verktyg. Riktigt intressant, men oj så fort de gick!! Vi var nog färdiga efter 5 min. Jag hade väntat mig att de skulle ta minst en halvtimme!

Idag sprang jag in en snabbis hos Sanja på skönhetssalongen. Hon gjorde en ansiktsrengöring liknande ansiktsbehandlingen vi gör på elevpraktiken på kurorten. Förutom allt det vi gör ångade hon även ansiktet för att öppna upp porer som hon sen tryckte ut med hjälp av en förstoringslampa hon kunde kolla igenom för att se orenheter i huden tydligare. Jag kan tänka mig att detta liknar portömmning i Sverige. Jag fick även göra en arm-massage på kunden medan ansiktsmasken låg på.

Dagen bjöd även på två MYCKET glädjande besked: Min handledare Claudia har nog fixat så vi ska få rida på ”kändishästar”. De var nämligen iväg och spelade in en film med hästarna fram till lördag och de har varit med i många fler. Spännande!! Tror de kommer vara jättehärlig natur att rida i här i Kroatien. Om inte annat är de alltid kul att få sitta på hästryggen igen, gammal ryttare som man är ;)

Dessutom så har ju Marina och Joakim kommit tillbaka från Sverige igen så när jag träffade dem idag berättade de om några som skulle spela in någon bungee jump-film från de enorma berget bakom anläggningen. I och med att Jag och Sussie ville prova bergsklättring här till vårat projektarbete frågade de om vi skulle vilja hoppa bugee jump istället!
-Och SÅKLART hoppa min glädje från tåspetsarna upp till ett stort leende och jag hoppade hela vägen upp till rummet superspänd att berätta den stora nyheten för Sussie!!! :D

Nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att dem ska låta oss hoppa och de ska bli av :)

Håll er uppdaterade så får vi se om vi överlever hoppet!
”om vi inte överlever, vem ska då uppdatera?” //Sussie

 

// Linette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0