Ett glatt men sorgligt slut...

De sista dagarna har verkligen swischat iväg! Jag har haft en KANONVECKA på terapin och jag har verkligen fått göra jättemycket.

Idag var min sista praktikdag så jag tog min chans att även vara med på den kända ”fangon” termomineral-lera som kommer från källan här på Istarske toplice. De fungerade så att en kille som kallas Alex går och lägger på 45-graders varm lera på patienter i olika bås, och så gick jag och en kvinna efter han som en slags dubbel-svans och bäddade in patienterna med ett flertal filtar. Jag vet inte ens vad kvinnan heter men hon var hur härlig och go som helst, hon kunde knappt ett ord engelska men vi hade hur bra kommunikation som helst ändå. Gjorde ”high five” efter varje bås vi var klara med.

Efter det fick jag göra 6 massagebehandlingar, fick jättemycket roligt beröm från både personal och patienter. Fick tolkat vidare från en patient att ”it was not just the massage that was beautiful, even her look” :)

Många av de jag pratat med tycker de ska bli jättetråkigt att vi ska åka och tycker att de kommer bli tomt utan ”de tre svenskarna”. Värmer att höra och nog kommer jag blicka tillbaka till denna väldigt givande resan och längta tillbaka till alla goa människor vi lärt känna under denna tiden, - Men gud va kul de ska bli att komma hem! Jag är helt nervös och längtar till morgondagen när vi sitter där i vårt lilla propellerplan på väg hem igen.

Jättekul att jag fick möjligheten till denna fantastiska resan och att få alla dessa erfarenheter från en helt annan kultur. Det har gett mig så mycket och jag hoppas att ni som får samma möjligheter tar vara på dem och gör de till något lärorikt och minnesvärt precis som jag och mina två toppenvänner, som till största delen har gjort min resa så rolig :)



Här har vi en del av massage-gänget på terapin: Leo, Dina, Ana & Maria


En i gänget ;)



Pusss & Kraaam :) Seee ya in Sweden! // Linette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0