Snart är det dags för sista växlingen!

Imorgon har vi sista praktikdagen på vårt andra ställe, för att på måndag påbörja praktiken på den tredje och sista avdelningen. Då kommer Jag (Sussie) vara på Wellness, Linette på terapin och Sofia på Polikliniken.

Det finns inte så mycket att berätta mer än att allt går jätte fint här nere och för varje dag utvecklas vi enormt mycket. Vi tar mer och mer ansvar för varje dag som går, samtidigt som våra kunskaper om hur allt fungerar blir allt bättre och vi blir mer självständiga.

Språket är något som vi verkligen tar åt oss, vi alla tre har skrivit lappar inne i personalrummen där det står översättningar från svenska till kroatiska. Där lär vi oss kroatiska samtidigt som de andra kan ha lite roligt åt svenskan. En mening som jag har haft bra användning av är ”Masaza je gotova” som betyder ”Massagen är färdig”, vilket känns bra att kunna eftersom de flesta äldre inte kan prata engelska.  De äldre blir även glada när de får höra en brytning och att man verkligen försöker prata lite med dem. Jag brukar även fråga ”Dobro?” som helt enkelt betyder ”Bra?” och deras svar brukar nästan alltid vara Dobro eller Super vilket känns toppen.

Imorgon efter praktikdagen har jag bokat in en ansiktsbehandling där jag ska få en portömmning hos Sanja på skönhetssalongen, i polikliniken.

Jag och Sofia sitter nu och väntar på att Linette ska sluta sitt kvällspass så vi kan gå och äta tillsammans i matsalen.

SNÖN ÄR BORTA och värme är på väg! :D

//Sussie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0