En dag på terapin!

Jag brukar börja dagen med att titta på ett vattengympa pass i den termominerala poolen, efter det är jag med på ett eller två gruppträningspass.  Alla som kommer dit behöver rehab av olika slag, så det är övningar som är anpassade efter deras förmåga. För det mesta ligger vi på marken på en madrass när vi gör övningarna och ibland använder man även redskap som exempelvis en lång pinne som man gör olika rörelser med. Det är väldigt enkla rörelser och det är inte speciellt konditionskrävande. Men för de som har något problem är det självklart bra träning.

Jag har aldrig sett något sådant pass i Sverige förut, så det hade varit roligt att se om det är stor skillnad på hur man utövar rehab i Sverige respektive Kroatien. Jag har inte hört talas om gruppträningsrehab i Sverige förut, endast sjukgymnastik där man oftast har en egen tid med en tränare. Vi får höra av Linette nästa vecka när hon är på terapin, eftersom hon har praktiserat hos en sjukgymnast i Sverige. Kan vara intressant att höra lite skillnader och likheter.

Efter jag varit med på rehaben går jag till massageavdelningen där jag både masserar och är med och tittar. Idag fick jag göra fyra 10-minuters massager, vilket är det vanligaste just på den här massageavdelningen. Det känns skoj att de uppskattar massagen jag gör och en önskade att få bli masserad av mig imorgon också. =) Förhoppningsvis får jag massera mer imorgon!

Nu ska jag och Sofia försöka ta oss till affären på något vis, hur det ska gå till vet jag inte riktigt än. Våra apelsiner är helt slut, sorgligt.

Apelsinabstinens

Så mycket mer finns inte att berätta just nu.. Hoppas ni har det bra där hemma!

Varma hälsningar från ett kallt och blåsigt Kroatien!

//Sussie


Kommentarer
Postat av: Anna Munther

HEJ! Tjejer

Sjukgymnastiken i kroatien och Svergie skiljer sig men vi har gruppträningspass som vattenträning, muskelharmoni m.m Men helt anpassat efter gruppen och individerna. Ha det så gott/ KRAM KRAM

2010-03-10 @ 11:26:28
Postat av: Andreas Wassdahl

Börja massera mig på heltid så har du jobb för livet ;) jag betalar bra...

2010-03-10 @ 20:26:47
URL: http://https://rockin.se
Postat av: Linn

Har ni testat deras isté än? Isté med smak av grönt té är så otroligt gott där!

2010-03-11 @ 22:43:02
URL: http://linnsann.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0