En hälsning från Terapin!

Nu är tre dagar på Terapin avklarad för min del. Första dagen var väldigt lugnt, var med och tittade på deras motsvarighet till våran vatten gymnastik samt deras gruppträning, en minst sagt annorlunda upplevelse. Det var mest kolla men inte göra, dock fick jag igår ta emot min första kroatiska kund och nu rullar dom in som på räls, riktigt roligt! Allt är så tok annorlunda här så det gör faktiskt inget att ingen kan engelska, allt löser sig bra ändå.


Det som är mest spännande för min del är nog att där jag befinner mig är det väldigt mycket patienter som springer hit och dit så all personal har fullt upp med sitt. Dock hinns det alltid med en kaka eller chokladbit minst två gånger i timman så finns stor risk att vi rullar hem till sverige! Detta har i alla fall lett till att jag får klara mig väldigt mycket själv, men det har varit en lärorik upplevelse. Visst känner man sig i vägen ibland men det är bara att le lite så löser sig det med.


Varje kväll efter praktiken ligger vi i sängen här hemma, såg ni? Jag skrev hemma!I alla fall, så snackas det mest om praktikuppleveserna och jag kan nog påstå att mina historier slår de andras med hästlängder. Linette ligger dubbelvikt mest hela tiden. Det som jag tror imponerar henne mest är mina nya språkkunskaper i kroatiska. Jag har till och med fått spelat in ett ljudklipp till henne med de ord jag snappar upp, som hon kan plocka fram när hon får tråkigt.

Finns nog en stor chans att det snart kommer upp ett ljudklipp eller en film här på bloggen som ni kan underhålla er med, ska även försöka slänga upp lite bilder från terapin imorgon.


Men så länge säger jag adjö// Sofia!


Kommentarer
Postat av: Linette

Visst kan du kroatiska, men du vet ju inte vad de betyder.... Har du inte tappat själva poängen där? hahaha

2010-03-05 @ 20:04:56
Postat av: Sofia

Det viktiga är ju inte vad jag säger utan att jag säger:D

2010-03-06 @ 14:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0