Slem, blod, kaffemaskiner och skorpioner!

Nu har jag varit två dagar på Polikliniken och jag vill börja med att ge de andra tjejerna en eloge för att de klarat av alla dessa cok cok behandlingar. På kvällarna har diskussionen om hur man gör en cok cok behandling rolig gått het och de båda har berättat om hur deras tankar går när de sitter där.Båda två upplever någon form av tävling de själva har mellan kunderna, ska just denna kunden nå upp till 500 ml strecket, och nu snackar vi mängden slem som samlas i en behållare. Ett annat sätt att göra det hela lite mer spännande är att gissa när slemmet ska ta sig över nästa kurva i slangen.

   Det har aldrig varit något snack om att detta ska vara en äcklig behandling utan det är bara roligt med slem enligt dessa damer.

   Mina upplevelser av dessa Cok Cok behandlingar är dock inte lika ljusa, hur kan man ha kul åt slem? Jag satt där förväntans full, nu skulle även jag kunna vara med i kvällsdiskussionerna kring slem men nej. Det är inget jag vill prata om, det var bara snuskigt och jag försökte snabbt hitta något annat att fokusera på för att behålla frukosten i magen.

   Tjejerna försvarar sig med att säga att det försöker göra det bästa av situationen och vad vet jag, i slutet av veckan kanske jag med sitter där och räknar mililiter.

 

Jag fick ingen alls förvarning inför dessa cok cok och Claudia var mer rädd att jag inte skulle klara av blodet vid den lilla "operationen" jag fick medverka vid igår.  Jag fick vara med när dom tog bort några födelsemärken i ansiktet på en kvinna och det var betydligt mer behagligt än Cokcok behandlingarna kan jag tala om.

 

Idag fick jag även vara med på två filer/botox behandlingar. Två super fina kvinnor kom in för att ta bort lite linjer som man inte såg, och gick sedan hem med två ansikten som såg ut att vairt inlåsta i ett geting bo under en period. Filer behandlingen skulle ge resultat med en gång men jag har svårt att säga att jag såg någon större skillnad då jag inte direkt såg något att ta bort från början. Den enda förändringen var möjligtvis något fylligare läppar men även det kan väl en geting åstadkomma?

   Botoxen som de la in i pannan och runt ögonen skulle dock ge resultat först om någon vecka och där får jag nog erkänna att det fanns lite linjer men inte värre än någon annan som vandrar på denna jord, hoppas i alla fall att kvinnorna känner sig bekvämare med sitt utseende nu efter.


 Bos i full mundering

Såhär snygg var jag när det bar av in i operationrummet.


Dagens höjdpunkt

Dagens höjdpunkt för personalen på Polikliniken idag var när deras nya kaffemaskin levererades. Montören hade en stor törstig publik!



En liten skorpion hade placerat sig utanför ingången till kliniken i morse! Inte lika uppskattat av alla!

Det var allt för idag:D // Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0