Vad hände med självdisciplinen fröken Bos?

Anna har under veckan fått höra på mycket konstiga samtal och förrgår sa hon att det vi pratade mest om var nog mat. Så efter det bestämmde vi oss för att börja vårat nya liv, det skulle innebära träning och endast apelsiner som snacks (ingen mer choklad, samt mindre snack om mat). Man kan väl inte säga att det gick super bra, oboy beroende som jag är tryckte jag i mig en kopp hot chocolate vilket är mer som en rinnande chokladpudding med grädde till, tok mycket kalorier! Inte nog med det, till lunchen har vi sett till att alltid få frukt istället för massa underliga bakelser till efterätt, men vad händer? Jo jag tar min frukt, och går och byter den till en bakelse! När jag sedan kommer hem efter att ha slutat sätter jag snällt på mig träningskläder för att kompensera mitt ätande. Vad händer? Linette och Sussie kommer hemstövlandes och vi lägger oss i sängen för snacka lite och planera vad vi ska hitta på för spännande aktivitet. Två timmar senare vaknar vi upp, med träningskläder på och vips hade vi sovit bort vårt träningstillfälle och det var dags att äta igen. Självdisciplin?




Farlig grej, det där! 

Och nu hände det igen, jag bad linette gå upp och hämta nått gott trots att jag vet att ikväll när vi ligger där i sängen kommer vi allihop fråga oss, varför åt vi det där sista? Linette tyckte nu att det är viktigt att jag skrivet att hon sprang upp och hämtade snackset, och att hon faktiskt tog med sig tre apelsiner. För att få ännu lite bättre samvete säger hon;

- Enda sättet att sluta är ju att äta upp allt vi har?

Nästa sekund ropar Sussie från kontoret bredvid;

- Åh, gud vad apelsinen droppar, jag är alderless dyngsur! Det hade varit bättre med choklad!

Det ligger nog nått i det hela! Eller?

 

Vårt mål inför morgondagen är att ha träningskläder på oss i stående position!
Önska oss lycka till!


Kommentarer
Postat av: pia

Förstår valet. Efterrätten alltså. P.

2010-03-06 @ 18:02:25
Postat av: Anna Munther

Nu är ju underbara. KRAM på er.

/Anna

2010-03-08 @ 15:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0